condițiile comerciale

Termeni și condiții generale

Magazin pe internet roy.ro

Dispoziții introductive și definiția termenilor
1.1.Acești Termeni și Condiții Generale (denumiți în continuare "TCG") reglementează raporturile juridice dintre societatea

 

Denumire comercială: ROY.SK s.r.o.
Adresa: Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Republica Slovacă

Înregistrată în Registrul Tribunalului Districtual din Banská Bystrica, Secțiunea Sro, Nr. de înregistrare 26201/S
NR. ID: 47614030

DIC: 2023982488

ID TVA: SK2023982488
Cont bancar: SK61090000000000005058397488

Vânzătorul este plătitor de TVA /Taxă pe valoarea adăugată/

(denumit în continuare și "Vânzătorul") și orice persoană care este cumpărător de bunuri sau servicii oferite de Vânzător pe site-ul web al Vânzătorului și care acționează în calitate de consumator în sensul altor prevederi ale acestor Termeni și condiții generale și al legilor relevante care definesc consumatorii, în cadrul legislației aplicabile din Republica Cehă, în special al următoarelor legi. 250/2007 Coll. privind protecția consumatorilor, astfel cum a fost modificată. 22/2004 Coll. privind comerțul electronic, astfel cum a fost modificată, Legea nr. 40/1964 Coll. privind Codul civil, astfel cum a fost modificată, Legea nr. 250/2007 Coll. privind protecția consumatorilor, astfel cum a fost modificată.

 

1.1.1.Contactul de e-mail și contactul telefonic cu Vânzătorul este:

Email: info@roy.sk

Tel: 0911 734 775

1.1.2.Adresa pentru trimiterea de documente, reclamații, retrageri din contracte, etc. este:

ROY.CZ s.r.o., Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Republica Slovacă

 

1.2.Acești Termeni și condiții generale reglementează raporturile juridice dintre Cumpărători, care sunt consumatori, și Vânzător.

1.3 Termenul de magazin pe internet este identic cu termenul de magazin electronic și cu termenul de site web.

1.4.Cumpărătorul este orice persoană (persoană fizică sau juridică) care a transmis o comandă prin intermediul unui formular de comandă electronic folosind site-ul web al vânzătorului sau alte mijloace de comunicare la distanță.

1.5.Un consumator este un cumpărător care este o persoană fizică și care, atunci când încheie un contract de cumpărare prin intermediul site-ului web al vânzătorului, nu acționează în cadrul activității sale comerciale.

1.6. Relațiile contractuale (precum și alte raporturi juridice care pot decurge din relația contractuală) cu Cumpărătorii care acționează în calitate de persoane juridice, sau cu persoane fizice - antreprenori care acționează în cadrul activității lor /Cumpărători care nu acționează în calitate de consumatori/ sunt supuse prevederilor Legii 513/1991, Codul comercial, cu modificările ulterioare.

1.7.În sensul prezentelor condiții generale, un contract la distanță înseamnă un contract între vânzător și consumator convenit și încheiat exclusiv prin intermediul unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanță, fără prezența fizică simultană a vânzătorului și a consumatorului, în special prin utilizarea site-ului web sau a altor mijloace de comunicare la distanță.

1.8 Termenul Contract de achiziție include un contract de achiziție de produse și un contract de furnizare de servicii, în sensul textului prevăzut în prezentele Condiții generale.

1.9 Produsele (denumite în continuare și "Articole") sunt bunuri sau servicii care sunt destinate vânzării și care sunt publicate și pe site-ul web al Vânzătorului.

1.10.Vânzătorul este în același timp și operatorul sistemului electronic prin intermediul căruia operează Site-ul pe numele de domeniu roy.cz.

 

1.11.Autoritatea competentă care supraveghează legalitatea în domeniul protecției consumatorilor este:

Inspectoratul Autorității slovace de inspecție comercială

cu sediul în Banská Bystrica pentru regiunea Banská Bystrica

Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1

Departamentul de Supraveghere

Tel. nr. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73

Fax nr. 048/412 46 93

e-mail: bb@soi.sk

link web pentru depunerea plângerilor: https://www.soi.cz/cz/Podávání-podnětů-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podejte-podnet.soi

 

1.12.Cumpărătorul poate, de asemenea, să adreseze reclamații sau plângeri direct Vânzătorului la adresa specificată în clauza 1.1.2. din prezentele CGV. De asemenea, Vânzătorul recomandă Cumpărătorilor să adreseze reclamații și sugestii (pentru a accelera procesarea) la adresa de e-mail a Vânzătorului: reklamacie@roy.sk

Orice reclamație sau sugestie va fi luată în considerare și tratată de către vânzător în termen de 10 zile lucrătoare de la primire. În acest sens, vânzătorul informează cumpărătorul cu privire la modul în care acesta a tratat plângerea sau reclamația în aceeași formă în care cumpărătorul a transmis-o vânzătorului.

 

1.13.În sensul articolului 3 alineatul (1) litera n) din Legea nr. 102/2014, Vânzătorul informează Consumatorul că nu există coduri de conduită speciale relevante la care Vânzătorul s-a angajat să adere, un cod de conduită însemnând un acord sau un set de reguli care definesc comportamentul Vânzătorului care s-a angajat să adere la acest cod de conduită în legătură cu una sau mai multe practici comerciale sau sectoare de activitate specifice, dacă

 

acestea nu sunt prevăzute de lege, de o altă reglementare legală sau de o măsură a unei autorități publice, pe care vânzătorul s-a angajat să le respecte, precum și modul în care consumatorul poate lua cunoștință de acestea sau poate obține formularea lor.

 

1.14.Vânzătorul nu va încheia un contract de vânzare sau nu va vinde, nu va intermedia sau nu va livra băuturi alcoolice /produse/, produse din tutun și alte produse persoanelor (Cumpărători) care nu au împlinit vârsta de 18 ani în momentul încheierii contractului de vânzare și a căror vânzare este interzisă până la vârsta de 18 ani, în sensul și în conformitate cu legislația valabilă și eficientă a Republicii Cehe. În consecință, vânzătorul verifică îndeplinirea condiției de împlinire a vârstei de 18 ani de către cumpărător prin verificarea vârstei cumpărătorului prin intermediul documentului de identitate al cumpărătorului /carte de cetățean sau pașaport/, în momentul înmânării comenzii către cumpărător. Vânzătorul face cele de mai sus prin intermediul persoanei autorizate care urmează să livreze comanda către cumpărător. În cazul în care Cumpărătorul nu a împlinit vârsta de 18 ani sau în cazul în care Cumpărătorul nu reușește sau refuză să facă dovada vârstei sale, Vânzătorul nu va preda comanda Cumpărătorului, iar contractul de cumpărare va fi reziliat.

 

Comanda produsului - ¦ Încheierea contractului de achiziție

 

2.1.Propunerea Cumpărătorului de a încheia Contractul de achiziție constă în transmiterea de către Cumpărător a unei comenzi de produse prin intermediul unui formular de comandă electronic, utilizând site-ul web al Vânzătorului sau alte mijloace de comunicare la distanță.

 

2.2.Încheierea Contractului de achiziție între Cumpărător și Vânzător are loc în momentul în care se livrează Cumpărătorului confirmarea de primire a comenzii, pe care Cumpărătorul a creat-o în conformitate cu punctul 2.1. din prezentele CGV de către Vânzător (în format electronic la adresa de e-mail a Cumpărătorului aleasă de acesta în procesul de creare a comenzii).

2.3.Contractul de achiziție este încheiat pentru o perioadă de timp determinată și expiră în special la îndeplinirea tuturor obligațiilor vânzătorului și ale cumpărătorului.

2.3.1.Contractul de achiziție poate înceta și în alte cazuri definite de legislația cehă, în special prin acordul părților, retragerea din contract de către consumator și în cazuri similare.

2.4.Vânzătorul informează Cumpărătorul că, în cazul în care Cumpărătorul comandă produse, comanda este legată de obligația de plată pentru Cumpărător, în forma de plată aleasă de acesta.

III. Prețul de achiziție și condițiile de plată

 

3.1.Prețul bunurilor și serviciilor comandate prin intermediul Site-ului Vânzătorului (denumit în continuare "Prețul de achiziție") este menționat separat pentru fiecare produs și este valabil în momentul creării unei comenzi de către Cumpărător.

3.2.Moneda de bază este coroana cehă.

3.3.Prețul de achiziție al bunurilor sau serviciilor listate pe site-ul web al vânzătorului este prețul total al bunurilor sau serviciilor, inclusiv taxa pe valoarea adăugată și toate celelalte taxe, și este menționat în mod clar pe site-ul web al vânzătorului.

3.3.1.Prețul de achiziție al bunurilor sau serviciilor nu include costurile de transport sau alte costuri legate de livrarea produselor

Modalități de plată
4.1 Puteți plăti pentru bunuri și servicii pe site-ul web al vânzătorului prin următoarele metode:

4.1.1.plata în numerar la livrare - preț 25 CZK cu TVA inclus.

4.1.2.plata cu cardul bancar prin intermediul unui portal de plată - preț 0 CZK cu TVA inclus.

4.1.3.plata la ridicarea personală - preț 0 CZK cu TVA inclus.

4.1.4.plata prin transfer în contul Vânzătorului - preț 0 CZK cu TVA inclus.

Livrarea produselor
5.1.În cazul în care Cumpărătorul a ales ca formă de plată a comenzii plata în numerar la livrare. Vânzătorul este obligat să onoreze comanda și să livreze produsele Cumpărătorului în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, în sensul clauzei 2.2 și următoarele din prezentele CGV.

5.1.1.În cazul în care Cumpărătorul a ales o altă formă de plată a comenzii decât plata ramburs, Vânzătorul este obligat să onoreze comanda și să livreze produsele Cumpărătorului în termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare în sensul clauzei 2.2 și următoarele din prezentele CGV și a plății prețului total al comenzii către Vânzător. În cazul în care ambele condiții prevăzute la clauza 5.1.1. din prezentele CGV au fost îndeplinite (adică dacă a fost încheiat contractul de vânzare-cumpărare și dacă prețul total al comenzii a fost plătit vânzătorului), vânzătorul este obligat să livreze produsele cumpărătorului în termen de 30 de zile de la data îndeplinirii ambelor condiții.

Perioada obișnuită în care Vânzătorul expediază produsele este de 1 zi lucrătoare de la data încheierii contractului de cumpărare sau de 1 zi lucrătoare de la data plății prețului total al comenzii către Vânzător.

5.2.Locul de livrare a produsului comandat este adresa specificată de către Cumpărător în comandă.

5.3.Vânzătorul va livra produsul prin mijloace proprii către Cumpărător (sau către o persoană autorizată de către Cumpărător să primească produsul) sau prin intermediul unor terți (companii de transport și livrare).

5.4.Livrarea produsului se face prin acceptarea produsului de către Cumpărător (sau de către persoana autorizată de către Cumpărător să primească produsul).

5.5.Vânzătorul poate trimite cumpărătorului bunurile care sunt imediat disponibile și poate livra restul comenzii ulterior, într-o perioadă care să fie în concordanță cu perioada de livrare prevăzută de prezentele CGV, dar

k numai cu condiția ca Cumpărătorul să nu suporte costuri suplimentare prin procedura Vânzătorului și numai dacă Cumpărătorul este de acord cu aceasta.

5.6.Vânzătorul va livra Cumpărătorului produsele în cantitatea și calitatea comandate, împreună cu documentele fiscale aferente comenzii și alte documente, dacă este cazul, care sunt tipice pentru produse sau servicii.

Acceptarea produsului

 

6.1. Riscul de deteriorare a produsului și răspunderea pentru deteriorarea produsului se transferă cumpărătorului numai în momentul acceptării corespunzătoare a produsului, indiferent dacă cumpărătorul acceptă produsul personal sau prin intermediul unui terț autorizat/împuternicit. Vânzătorul îl sfătuiește pe cumpărător să verifice comanda atunci când preia comanda.

6.2 Titlul de proprietate asupra produselor se transferă cumpărătorului în momentul acceptării corespunzătoare.

6.3. Vânzătorul are dreptul la plata corectă și la timp a prețului comenzii de la cumpărător pentru bunurile livrate.

VII. Transport - Modalități de transport al produselor și prețul pentru transportul acestora

 

7.1 Modalități de transport și prețul pentru transportul produselor comandate:

7.1.1. Forme de expediere:

7.1.1.1.1.Punct de livrare a pachetelor

7.1.1.1.2.Serviciul de curierat DPD

7.1.1.1.3.3.Poșta cehă

7.1.1.1.4.Colectarea personală

7.1.2.2.Prețuri pentru expediere:

7.1.2.2.1.Preț pentru expedierea prin punctul de expediere Packet - preț 79,- CZK cu TVA inclus.

7.1.2.2.2.Preț pentru expedierea prin serviciul de curierat DPD - preț 100 CZK, TVA inclus.

7.1.2.3.3. Prețul pentru livrarea prin poșta cehă

7.1.2.2.4. Preț în cazul unei colectări personale - preț 0 CZK cu TVA

VIII. Retragerea cumpărătorului din contractul de vânzare-cumpărare fără a oferi vreun motiv

8.1.În cazul în care vânzătorul a furnizat în timp util și în mod corespunzător consumatorului informații privind dreptul de retragere din contract în conformitate cu § 3 alineatul 1 litera h) din Legea 102/2014, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul încheiat la distanță sau din contractul încheiat în afara spațiilor vânzătorului în termen de 30 de zile de la data încheierii acestuia:

 

a) primirea bunurilor în conformitate cu punctul 8.1.1. din prezentele CGV în cazul contractelor care au ca obiect vânzarea de bunuri,

 

b) încheierea unui contract de furnizare a unui serviciu sau

 

c) încheierea unui contract de furnizare de conținut electronic care nu este livrat pe un suport material.

 

 

8.1.1.Bunurile sunt considerate ca fiind acceptate de consumator în momentul în care consumatorul sau o terță parte desemnată de consumator, cu excepția transportatorului, acceptă toate părțile bunurilor comandate, sau dacă

 

(a) bunurile comandate de consumator într-o singură comandă sunt livrate separat, momentul acceptării bunurilor care au fost livrate ultimele,

 

(b) livrează mărfuri compuse din mai multe părți sau piese, în momentul în care ia în primire ultima parte sau piesă,

 

(c) livrează bunuri în mod repetat pe parcursul unei perioade determinate, în momentul în care ia în primire primele bunuri livrate.

 

8.1.2.În cazul în care vânzătorul a furnizat consumatorului informații în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (h) din Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare, numai ulterior, dar nu mai târziu de 12 luni de la începerea perioadei de retragere în conformitate cu clauza 8.1 și următoarele din prezentele CGV, perioada de retragere expiră la 30 de zile de la data la care vânzătorul și-a îndeplinit ulterior obligația de informare.

 

8.1.3.În cazul în care vânzătorul nu a furnizat consumatorului informații în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (h) din Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare, chiar și în perioada suplimentară în sensul clauzei 8.1.2 din prezentele CGV, perioada de retragere expiră la 12 luni și 30 de zile de la data începerii perioadei de retragere în conformitate cu clauza 8.1 și următoarele din prezentele CGV

 

8.1.4.Consumatorul se poate retrage din contract, al cărui obiect este livrarea de bunuri, chiar înainte de începerea perioadei de retragere.

 

8.2.Consumatorul este obligat să returneze bunurile sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de către vânzător să preia bunurile în termen de 14 zile de la data retragerii din contract. Acest lucru nu se aplică în cazul în care vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de către vânzător. Termenul prevăzut în prima teză se consideră respectat dacă mărfurile au fost predate pentru transport cel târziu în ultima zi a termenului [articolul 10 alineatul (1) din Legea nr. 102/2014 Coll.)

 

8.3.În cazul în care consumatorul dorește să își exercite acest drept, acesta este obligat să notifice vânzătorului retragerea din contractul de cumpărare cel târziu în ultima zi a perioadei specificate. Termenul de retragere din contract se consideră menținut dacă notificarea de retragere din contract a fost trimisă vânzătorului până cel târziu în ultima zi a termenului limită la adresa vânzătorului, care este:

ROY.CZ s.r.o., Vlkanovská 127, Vlkanová 976 31, Republica Slovacă

Acest drept poate fi exercitat de către consumator la oricare dintre sediile vânzătorului.

 

8.4.Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere din Contract la sediul social al Vânzătorului în formă documentară sau sub forma unei înregistrări pe un alt suport durabil; dacă Contractul a fost încheiat verbal, orice declarație formulată fără echivoc a Consumatorului prin care acesta își exprimă voința de a se retrage din Contract (denumită în continuare "notificare de retragere") este suficientă pentru exercitarea dreptului de retragere al Consumatorului.

 

 

8.4.1.În cazul în care consumatorul se retrage din contract, orice contract suplimentar legat de contract din care

din care consumatorul s-a retras. Nu se pot pretinde consumatorului costuri sau alte plăți în legătură cu rezilierea contractului suplimentar, cu excepția costurilor și plăților menționate la articolul 9 alineatul (3) și la articolul 10 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare, precum și a prețului serviciului, în cazul în care obiectul contractului este prestarea unui serviciu și dacă serviciul a fost prestat integral.

 

8.5. Prin retragerea din contract, părțile sunt obligate să își restituie reciproc serviciile prestate. Consumatorul este răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor care depășește manipularea necesară pentru a stabili caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. Consumatorul nu este răspunzător pentru nicio diminuare a valorii bunurilor dacă vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de a informa consumatorul cu privire la dreptul acestuia de a se retrage din contract în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (h). 102/2014 Coll.

 

8.6.Consumatorul poate utiliza formularul de retragere pentru a se retrage din contract fără a da niciun motiv. Acest formular este disponibil gratuit pe site-ul web al vânzătorului.

8.7.În cazul în care consumatorul se retrage din contract în sensul Legii nr. 102/2014 Coll., acesta suportă costurile de returnare a bunurilor către vânzător în conformitate cu § 10 alin. 3 din Legea nr. 102/2014 Coll. și, dacă se retrage din contractul încheiat la distanță, și costurile de returnare a bunurilor care, datorită naturii lor, nu pot fi returnate prin poștă, Acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul a fost de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la § 3 alin. 1 lit. i). din Legea nr. 102/2014 Coll.

8.8.Vânzătorul este obligat să returneze consumatorului fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 14 zile de la data livrării notificării de retragere, toate plățile primite de la acesta în temeiul sau în legătură cu contractul, inclusiv costul transportului, al livrării și al poștei și alte costuri. și taxe; acest lucru nu aduce atingere dispozițiilor § 8 alin. 5 din Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor comerciale ale vânzătorului și modificările și completările aduse anumitor legi

8.9.În sensul articolului 9 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costurile suplimentare dacă acesta a ales în mod expres o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare comună oferită de Vânzător. Prin costuri suplimentare se înțelege diferența dintre costul de livrare ales de consumator și costul celei mai ieftine metode comune de livrare oferite de vânzător.

8.10. Livrările trimise în numerar la livrare în caz de retragere din Contractul de achiziție nu vor fi acceptate de către Vânzător. Cumpărătorii sunt sfătuiți să trimită expedierile prin scrisoare recomandată sau similar, fără a specifica suma de rambursare.

 

8.11.În caz de retragere din contract, consumatorul suportă doar costurile de returnare a bunurilor către vânzător sau către persoana autorizată de vânzător să primească bunurile. Acest lucru nu se aplică în cazul în care vânzătorul este de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la articolul 3 alineatul (1) punctul (1) litera (i). Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor comerciale ale vânzătorului și de modificare a anumitor legi

8.12. În plus față de obligațiile menționate la alineatele (1), (3)-(5) și la articolul 9 alineatul (3) din Legea nr. 102/2014 Coll., exercitarea dreptului consumatorului de a se retrage din contract nu trebuie să aibă drept rezultat suportarea de costuri suplimentare sau de alte obligații pentru consumator.

 

8.13. Dreptul de retragere nu se aplică bunurilor și serviciilor care sunt definite la § 7 alin. 1. 6 lit. a) - l) din Legea nr. 102/2014 Coll.

Mai exact:

(a)prestarea unui serviciu, dacă prestarea acestuia a început cu consimțământul expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea unui astfel de consimțământ, își pierde dreptul de a se retrage din contract după ce serviciul a fost prestat în întregime, și dacă serviciul a fost prestat în întregime,

(b) vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de preț de pe piața financiară, care nu pot fi controlate de vânzător și care pot apărea în timpul perioadei de retragere,

(c) vânzarea de bunuri fabricate în funcție de cerințele specifice ale consumatorului, de bunuri fabricate la comandă sau de bunuri concepute special pentru un singur consumator,

(d) vânzarea de bunuri supuse unei deteriorări rapide sau perisabile,

(e) vânzarea de bunuri închise într-un ambalaj de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau de igienă și al căror ambalaj de protecție a fost rupt după livrare,

(f) vânzarea de bunuri care, din cauza naturii lor, pot fi amestecate în mod inextricabil cu alte bunuri după livrare,
(g) vânzarea de băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, a căror livrare poate avea loc cel mai devreme după 30 de zile și al căror preț depinde de fluctuațiile prețurilor de pe piață care nu pot fi controlate de vânzător,

h)efectuarea de reparații urgente sau de întreținere solicitate în mod expres de către consumator vânzătorului; acest lucru nu se aplică în cazul contractelor de servicii și al contractelor care au ca obiect vânzarea de bunuri, altele decât piesele de schimb.

ch pentru a efectua reparații sau întreținere, dacă acestea au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la consumator, iar consumatorul nu a comandat serviciile sau bunurile în prealabil,

(i) vânzarea de înregistrări sonore, de înregistrări vizuale, de înregistrări audiovizuale sau de programe informatice vândute în ambalaj de protecție, în cazul în care consumatorul a desfăcut ambalajul respectiv,

(j) vânzarea de publicații periodice, cu excepția vânzărilor în baza unui contract de abonament, și vânzarea de cărți care nu sunt furnizate în ambalaj de protecție,

(k) prestarea de servicii de cazare în alte scopuri decât cel de locuință, transportul de bunuri, închirierea de autoturisme, prestarea de servicii de catering sau prestarea de servicii legate de activități de agrement și în cadrul cărora vânzătorul se angajează să presteze astfel de servicii la momentul convenit sau în perioada convenită,

(l) furnizarea de conținut electronic, altul decât pe un suport material, cu condiția ca furnizarea unui astfel de conținut să fi fost inițiată cu consimțământul expres al consumatorului, iar consumatorul să fi declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea unui astfel de consimțământ, își pierde dreptul de a se retrage din contract.

8.14.În caz de retragere din contract, vânzătorul este obligat să returneze fondurile consumatorului în aceeași formă în care le-a primit de la acesta. Schimbarea formei de returnare a fondurilor către consumator este posibilă numai cu acordul consumatorului.

8.15.În cazul retragerii dintr-un contract al cărui obiect este vânzarea de bunuri, vânzătorul nu este obligat să restituie plățile către consumator în conformitate cu § 9 alineatul 1 din Legea nr. 1/2003. 102/2014. z.z. înainte ca bunurile să îi fie livrate sau până când consumatorul dovedește că bunurile au fost trimise înapoi la vânzător, cu excepția cazului în care vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de acesta.

8.16.În cazul în care consumatorul se retrage din contractul de prestări servicii și și-a dat consimțământul expres în conformitate cu articolul 4 alineatul (6) din Legea nr. 102/2014, astfel cum a fost modificată, înainte de începerea prestării serviciilor, consumatorul este obligat să plătească vânzătorului doar prețul pentru prestația efectivă prestată până la data livrării notificării de retragere. Prețul pentru prestația efectiv furnizată se calculează proporțional cu prețul total convenit în contract. În cazul în care prețul total convenit în contract este supraestimat, prețul pentru prestația efectiv furnizată se calculează pe baza prețului de piață al prestației furnizate.

 

8.17.Consumatorul nu este obligat să plătească pentru

 

8.17.1.Servicii prestate în timpul perioadei de retragere, indiferent de amploarea prestației furnizate, dacă:

 

8.17.1.1.1.Vânzătorul nu a furnizat consumatorului informații în conformitate cu secțiunea 3(1)(h) sau (j), Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare

 

8.17.1.2.Consumatorul nu a dat vânzătorului consimțământul expres pentru a începe furnizarea serviciului în conformitate cu secțiunea 4(6), Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare

 

8.17.2.Conținutul electronic furnizat integral sau parțial care nu este livrat pe un suport material, cu excepția cazului în care:

 

8.17.2.1.Consumatorul nu a dat vânzătorului consimțământul expres pentru a începe furnizarea de conținut electronic în conformitate cu secțiunea 4(8), Legea nr. 102/2014 Coll. cu modificările ulterioare

 

8.17.2.2.2.Consumatorul nu a declarat că a fost instruit în mod corespunzător cu privire la faptul că, prin exprimarea consimțământului său în conformitate cu primul punct, își pierde dreptul de a se retrage din contract; sau

 

8.17.2.3.Vânzătorul nu a furnizat consumatorului o confirmare în conformitate cu secțiunea 6 alineatul (1) sau (2) litera (b). 102/2014 Coll., cu modificările ulterioare

 

8.18.În cazul în care, în baza unui contract încheiat în afara sediului comercial al vânzătorului, bunurile au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului și, din cauza naturii lor, nu este posibilă trimiterea bunurilor înapoi la vânzător prin poștă, vânzătorul este obligat să organizeze ridicarea bunurilor pe cheltuiala sa în termenul prevăzut la art. 9 alin. 2. 1. din Legea nr. 102/2014, cu modificările și completările ulterioare

8.19.Vânzătorul va instrui Cumpărătorul că, în cazul în care furnizarea serviciului trebuie să înceapă în temeiul contractului de servicii înainte de expirarea perioadei de retragere sau dacă Cumpărătorul solicită furnizarea serviciului înainte de expirarea perioadei de retragere:

 

8.19.1.Prin acceptarea începerii prestării serviciului înainte de expirarea perioadei de retragere, Cumpărătorul pierde dreptul de a se retrage din contract odată ce serviciul a fost prestat integral.

 

8.19.2.Vânzătorul trebuie să aibă consimțământul expres al cumpărătorului pentru a începe furnizarea serviciului înainte de expirarea perioadei de retragere și o declarație că consumatorul a fost instruit în mod corespunzător în conformitate cu clauza 8.19.1 din prezentele CGV. 

Soluționarea alternativă a litigiilor

 9.1.În cazul în care consumatorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a tratat reclamația sa sau consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, cumpărătorul are dreptul de a contacta vânzătorul cu o cerere de despăgubire. În cazul în care vânzătorul răspunde în mod negativ la cererea consumatorului în conformitate cu fraza anterioară sau nu răspunde la o astfel de cerere în termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia de către consumator, consumatorul are dreptul de a înainta o propunere de inițiere a unei soluționări alternative a litigiilor în conformitate cu dispozițiile articolului 12 din Legea nr. 1/2003. Entitățile competente pentru soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum

cu vânzătorul este Autoritatea slovacă de inspecție comercială (datele de contact sunt disponibile la http://www.mhsr.sk/ sau direct la https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelských-sporov-1/seznam-subjektov -alternative-consumator-disputere-rezolvare-1.

Cumpărătorul are dreptul de a alege pe care dintre entitățile de soluționare alternativă a litigiilor enumerate să o contacteze. Cumpărătorul poate utiliza platforma online de soluționare a litigiilor disponibilă pe site-ul http://ec.europa.eu/consumers/odr/ sau direct pe site-ul https:// webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage pentru a trimite o propunere de soluționare alternativă a litigiilor pentru litigiul său de consum. Soluționarea alternativă a litigiilor poate fi utilizată numai de către cumpărătorul care acționează în calitate de consumator la încheierea și executarea contractului.